podnikanie BizFórum
Prihlásenie|Registrácia
Domov / Živnosť
Miestne obchody a služby
Musí živnostník podať daňové priznanie cez internet ?
pridať
_
Dobrý deň,
chcela by som sa spýtať či má živnostník povinnosť podávať daňové priznanie online, resp. či má možnosť si zvoliť podanie DP osobne na daňovom úrade.


Agáta16.09.2018 10:20
_
_
Ahoj,

Podľa zákona 563/2009 Z. z. o správe daní, §14, ods. 1, písm. a), má povinnosť doručovať podania elektronickými prostriedkami daňový subjekt, ktorý je platiteľom DPH alebo právnickou osobou zapísanou v obchodnom registri, alebo fyzickou osobou-podnikateľom registrovanou pre daň z príjmov.

Živnostník, ktorý je registrovaný pre daň z príjmov, tak má povinnosť podávať DP elektronicky. Daňové priznanie sa podáva prostredníctvom elektronickej podateľne na portáli www.financnasprava.sk a musí byť podpísané kvalifikovaným elektronickým podpisom.

Podpísať dokument kvalifikovaným elektronickým podpisom je možné napr. prostredníctvom občianskeho preukazu s čipom, ktorý umožňuje vytvorenie zaručeného elektronického podpisu. V prípade fyzických osôb však môžu byť za určitých okolností elektronicky doručované aj dokumenty, ktoré nie sú podpísané kvalifikovaným elektronickým podpisom.

Podávanie daňového priznania cez internet má viacero výhod:
- Podnikateľ nemusí navštevovať daňový úrad osobne
- Obsah daňového priznania môže importovať zo súboru, ktorý je vygenerovaný účtovným softvérom
- K dispozícii má online archív dokumentov
- Aplikácia upozorní na prípadný výskyt niektorých chýb / nedostatkov v DP

Tim BA23.09.2018 14:31
_
Ďakujem za odpoveď. Predpokladám, že podať daňové priznanie online cez portál Finančnej správy nie je možné bez registrácie. Je k dispozícii aj možnosť zaregistrovať sa cez internet alebo je nevyhnutné zaslať nejaké dokumenty poštou, príp. navštíviť daňový úrad ?


Agáta29.09.2018 16:05
_
Pre podanie daňového priznania online je potrebné sa zaregistrovať na web stránke Finančnej správy, kliknutím na tlačítko "Registrácia". Po prihlásení sa prostredníctvom aplikácie eID je potrebné vyplniť elektronický registračný formulár. Po odoslaní formulára je podnikateľovi zaslaný tzv. aktivačný e-mail.

Pre pokračovanie v registrácii je potrebné do 24 hodín kliknúť na odkaz, ktorý je uvedený obdržanom e-maily. Po potvrdení registrácie je podnikateľovi odoslaný potvrdzujúci e-mail. Následne je možné sa prihlásiť na do tzv. osobnej internetovej zóny portálu.

Po prihlásení sa do portálu je potrebné vykonať autorizáciu pre zastupovanie daňového subjektu. Autorizácia sa realizuje v sekcii autorizácie, kliknutím na "Žiadosť o autorizáciu". Po vyplnení formulára a úspešnej autorizácii je užívateľovi zaslaný potvrdzujúci e-mail. V ďalšom kroku je už možné podať daňové priznanie online.

Ak má živnostník občiansky preukaz s aktivovaným čipom, môže celý proces registrácie realizovať cez internet.

Ema30.09.2018 13:51
_
Zdieľať
Súvisiace témy
Kto môže / musí používať virtuálnu registračnú pokladnicu ?
Ako si môže živnostník uplatniť paušálne výdavky ?
Musí mať živnostník podnikateľský účet ?
Musí mať živnostník / s.r.o. podľa zákona pečiatku ?
Podáva sa nulové daňové priznanie - bez príjmu ?
2019 Diskusia o podnikaní|

Musí živnostník podať daňové priznanie cez internet ?

|Podmienky používania|Kontakt
Používaním tohto webu súhlasíte s používaním cookies pre poskytovanie a zlepšovanie služieb, analýzu a prispôsobenie reklám.OK